Gabinet Psychoterapii Integratywnej
Strona główna Psychoterapia O mnie Kontakt Cennik Linki
Psychoterapia Integratywna łączy wiele podejść w celu diagnozowania i pracy terapeutycznej, aby w jak najkrótszym czasie znaleźć sedno problemu i jego rozwiązanie (terapia krótkoterminowa).
W swoim założeniu psychoterapia integratywna posiada główny rdzeń, na którym się opiera, a następnie włącza elementy innych psychoterapii. Głównymi nurtami, w których pracujemy, jest Psychoterapia Integratywna (
Jakub Bieniecki), oraz psychoterapia Gestalt (Joanna Kubicka-Jakuczun). W naszej pracy wykorzystujemy dorobek takich modalności jak: psychodynamiczna, psychoanalityczna, behawioralno-poznawcza, ericksonowska, gestalt, psychosomatoterapia. W swojej pracy korzystamy także z elementów hipnozy, treningu uważności (mindfulness), technik pracy z ciałem (bodywork).

W czym pomagamy?

* trudności osobiste, w relacjach z ludźmi
* trudności rodzinne / trudności z dziećmi lub rodzicami
* trudności ze znalezieniem partnera / w związkach / małżeńskie
* zaburzenia depresyjne, brak energii, brak sensu życia, myśli samobójcze
* zaburzenia lękowe (tzw. nerwice) - ataki paniki, sytuacje traumatyczne, stres pourazowy (PTSD)
* zaburzenia jedzenia - anoreksja, bulimia, brak apetytu, obżarstwo
* choroby układu pokarmowego: zespół jelita drażliwego, trudności w przełykaniu, bóle i wrzody żołądka, choroby dwunastnicy, wrzodziejące zapalenie jelit, choroba Leśniowskiego-Crohna, biegunki, zaparcia, reflux
* trudności ze znalezieniem pracy, stagnacja zawodowa (też w biznesie), wypalenie zawodowe
* trudności z zajściem w ciążę, poronienia, aborcja i jej skutki
* śmierć bliskiej osoby, żałoba
* problemy z ciałem - samouszkodzenia, choroby i bóle nieznanego pochodzenia lub na tle nerwowym
* wsparcie w leczeniu chorób somatycznych - np. zaburzenia tarczycy, choroby przewlekłe, nowotwory
* uzależnienia - od alkoholu, narkotyków, hazardu i inne
* dysfunkcje seksualne, kłopoty ze współżyciem seksualnym
* superwizja koleżeńska, wsparcie kolegów i koleżanek terapeutów, psychologów, pedagogów

ZAPOZNAJ SIĘ Z ZASADAMI PRACY

Psychoterapia polega głównie na rozmowie. Nie jest to jednak rozmowa towarzyska. Terapia nastawiona jest na doświadczanie, dlatego w jej trakcie mogą pojawiać się trudne dla nas emocje. Psychoterapia to też w pewnym sensie nauka, dlatego w trakcie pracy teapeuta może zaproponować różne ćwiczenia lub zadania. Można by porównać to do nauki pływania - sama rozmowa na ten temat nie wystarcza. Trzeba wejść do wody. Czasem trzeba się kogoś lub czegoś przytrzymać. Kiedy już zrozumiemy jak unosić się na wodzie, wtedy zaczynamy czuć niezależność, siłę i radość.

Czas trwania terapii zależy od wielu czynników. Najważniejsze z nich to motywacja pacjenta i jego gotowość do zmiany. Właściwą psychoterapię poprzedzają konsultacje, w trakcie których terapeuta ustala z pacjentem problem, potrzeby i wstępną ilość spotkań.